Raamatusoovitus “80:20 printsiip”

Sa raiskad tohutult aega tegevusele, mis ei too sulle kasumit. Enamus kõigest on vähetähtis.

1998.a Richard Koch’i poolt kirjutatud raamat “80:20 printsiip – Kuidas saavutada vähemaga rohkem” on kohustuslik kirjandus ettevõtjale. Kirjeldatud on võtted  kuidas Pareto printsiibiga teha efektiivsemaks ja otstarbekamaks oma äri ja elu.

pareto printsiip koch eesti

Apollo.ee kirjutab järgmist: “80:20 printsiip on käesoleva kümnendi üks omanäolisemaid ja intrigeerivamaid raamatuid. See on raamat igaühele, kes tahab saavutada tõelist edu, kasutades neid teadmisi, mida annab 80:20 printsiibi tundmine. Statistika näitab, et 80% inimeste ajast, vahenditest, ressurssidest kulutatakse asjadele, millega saavutatakse oodatust ainult 20%. Ja vastupidi. Idee on lihtne: tuleb selgitada välja see ülioluline 20%, mis määrab meie edukuse ja heaolu – ning suunata kõik ressursid sinna. Sellega suudad muuta oma elu, oma firmat, oma ühiskonda. Autor on läänemaailmas tuntud ettevõtja, investor ja strateegiakonsultant.”
Pareto analüüs – Pareto printsiibile toetuv analüüsimetoodika nähtuste ja sündmuste (nt kasum, kahjum, käive) oluliste põhjuste väljaeraldamiseks ja reageerimismeetmete tähtsuse järgi asetamine.

Pareto printsiip ettevõttes

Krista Teearu kirjutab Pilvebüroo blogis järgmist:

  1. Analüüsi oma müügiandmeid.
    Toodete kasumlikkus.Oletame, et sul on 20 erinevat toodet, mida sa müüd. Igal tootel on oma müügihind ja konkreetselt selle tootega seotud kulud. Kõigilt toodetelt kokku teenitud tulu peab ära katma sinu üldkulud (need kulud, mis ei ole konkreetse tootega seotud – nt veebimajutus, raamatupidamisteenus, koolitus).

    Kui sa analüüsid oma toodete kasumlikkust – vaatad müügitulu, muutuvkulu ehk otsekulu, müügikasumit (näide alltoodud tabelis), siis ilmselt leiad, et enamus kasumit oled sa teeninud väikeselt arvult toodetelt.

    Klientide kasumlikkus.
    Kui su tegevuseks on teenus ja tarbijateks konkreetsed teadaolevad kliendid (näiteks juriidiline teenus, veebiarendus, raamatupidamisteenus jne), siis pööra eeskätt tähelepanu oma klientide kasumlikkusele.

    • 80% kasumist tuleb 20% klientidelt.
    • 80% käibest tuleb 20% klientidelt.
    • 80% kaebustest tuleb 20% klientidelt.
    • 80% aega kulub 20% klientidele.
  2. Arvesta saadud andmeid oma prioriteetide seadmisel ja otsuste tegemisel.
    Kui sa tead oma klientide kasumlikkust, siis saad rohkem tähelepanu pöörata oma tulusamatele klientidele ja võibolla mõnest vähetulusast ja tülikast kliendist hoopiski loobuda (või tal vähemalt piisavalt hinda tõsta).

  3. Pareto printsiip internetis. Näiteks vaid 4% sinu blogi lugejatest ostab sinult kunagi midagigi, 96% inimestest tarbib internetis ainult tasuta kraami. Neist 4% ostjatest omakorda üle 90% ostab vaid sinu pakutavaid väikeseid ja odavaid asju ja vaid mõni % on nõus ostma su kallemaid tooteid/teenuseid.

Raamatukogudes: ester.ee/record=b1261330*est


Loe ka: Pareto audit äri arendamisel